Visual
Marketingcommunicatie
Ideeën aan de man brengen. Zaken bepleiten. Het juiste woord voor een gevoel of gedachte. Tekenen en visualiseren. Creativiteit. Het stroomt door mijn aderen.
Van visuele strategie tot sketchvideo. Van verandercommunicatie tot lichaamstaal. Als ik aan boord ben, dan breng ik het allemaal in.
Ruim 15 jaar geleden ben ik gestart in het marketingcommunicatievak. Ik leerde de fijne kneepjes van projectmanagement bij marketing en digital bureaus. Ook als ondernemer werk ik graag aan marketingcommunicatie projecten. Ik werkte o.a. voor:
- Klanten als Microsoft, VolkerWessels Telecom, Havensteder en Zicht Online.
- Rollen als online projectmanager, social media specialist en communicatieadviseur
“Eind 2022 hebben we een mijlpaal bereikt; het dashboard Commerciële Sturing, waar we als data Scrumteam hard aan hebben gewerkt, werd in gebruik genomen door de organisatie. Om hen te motiveren om het dashboard te gebruiken hebben we nagedacht over een communicatie campagne die impact zou maken. Onze Scrum Master Josje van Beek heeft een handgemaakte sketchvideo gemaakt, om op het niveau van de toekomstige gebruikers uit te leggen wat met je dit dashboard kunt. De rest van de campagne hebben we vervolgens rondom deze video gemaakt. Het effect: de sketchvideo ging viral. Tot op het hoogste niveau in de organisatie werd ons werk zichtbaar en het dashboard werd geadopteerd. Visualisatie voegt grote waarde toe.”
Mark van AnholtProduct Manager Dura Vermeer Infra
Marketingcommunicatie voor agile teams
Je kunt de mooiste producten en oplossingen ontwikkelen. Maar je moet ze ook nog verkopen, intern en extern! Daar komen twee werelden bij elkaar: IT en marketingcommunicatie. Twee werelden die elkaar vaak niet goed kennen.
Als communicatieprofessional en Agile Lean professional breng ik die twee werelden samen. Ik ben de ‘in-house communicatiemachine’ van het agile team. Met de content die ik maak verbind en enthousiasmeer ik.
Klantcases
Sketchvideo BI-dashboard Dura Vermeer
Conversation marketing Microsoft